Telefonisch reserveren?

072 - 52 79 012

ma - vr: 9.00 - 17.30u zaterdag: 10.00 – 14.00u

Veelgestelde vragen

U kunt zoeken op onderstaande trefwoorden (op alfabetische volgorde). Als u hier klikt, gaat u direct naar alle vragen en antwoorden.

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?
Mail uw vraag dan naar denemarken@happyhome.nl of bel 072 - 52 79 012

Hieronder vindt u de antwoorden op bovenstaande vragen:

Aanbiedingen

Zijn er speciale kortingen, aanbiedingen en/of acties?
Bij veel accommodaties bieden wij u een speciale korting, aanbieding of andere actie. Indien dit het geval is, vindt u dat terug in de accommodatiebeschrijving. Deze kortingen zijn vaak alleen in een bepaalde periode geldig. Daarom vermelden wij duidelijk in de beschrijving wanneer de korting van toepassing is. Voorbeelden van kortingen/acties zijn, o.a.: 14=12, Jonge gezinnen korting, 55+ korting en vroegboekkorting.

Hoe kunnen wij het beste in aanmerking komen voor 55+ korting?
Indien in de accommodatiebeschrijving staat beschreven dat in de door u gewenste periode een 55+ korting gehanteerd wordt, dan kunt u dat in het reserveringsformulier bij opmerkingen/bijzonderheden aangeven. De korting zullen wij bij ontvangst van uw reservering verwerken.
Ga voor een overzicht van actuele aanbiedingen naar de aanbiedingen pagina.

Aankomst en vertrek

De verhuur van de vakantiehuizen van Denemarken.nl loopt van zaterdag tot en met zaterdag, tenzij in de woningbeschrijving anders vermeld.
U kunt uw woning vaak op de 1e verblijfsdag tussen 15.00 en 18.00 uur betrekken.
Op de dag van vertrek verlaat u de woning normaal gesproken voor 10.00 uur. In overleg met de verhuurder zijn andere tijden mogelijk. Als u denkt later aan te komen, maak dan een goede afspraak met de verhuurder.

Adreswijziging

Hoe geef ik mijn huis- of e-mail adreswijziging door?
Neemt u hiervoor even contact met ons op. Contactgegevens vindt u hier.

Allergie

Bij een allergie voor huisdieren kunt u kiezen voor een huis waarin huisdieren niet zijn toegestaan. U vindt dit gegeven onder de woningkenmerken. Bij een allergie voor bijvoorbeeld huismijt kunnen wij eenvoudig voor u nagaan wat voor soort vloerbedekking en beddengoed er in het huis aanwezig is.

Annuleren

Elke reservering kunt u binnen 8 dagen, gerekend vanaf de reserveringsdatum, ongedaan maken. U kunt telefonisch of per email uw annulering kenbaar maken. Maakt u gebruik van deze bedenktijd dan bent u de reserveringskosten (€ 25,00) verschuldigd, welke u direct bij retourzending aan Denemarken.nl dient over te maken. Denemarken.nl bevestigt u na ontvangst hiervan uw annulering.

Bij annulering na deze 8 dagen zijn de annuleringsvoorwaarden onverminderd van kracht. Bij reservering binnen 8 weken voor aanvang van de huurperiode is deze bedenktijd niet van kracht en gelden de volgende Novasol annuleringsvoorwaarden (artikel 6 van de huurvoorwaarden).

NB: Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de 'Wet verkoop op afstand' en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht ('bedenktijd') van 14 dagen.

Bed- en handlinnen

Bij veel huizen kunt u het bedlinnen huren of is het gratis aanwezig. Maar bij sommige huizen is het verplicht om ter plaatse het bedlinnen te huren. Handlinnen (handdoeken en theedoeken) en bedlinnen voor het kinderbed dient u zelf mee te brengen, tenzij anders vermeld. Voor informatie over bed- en handlinnen verwijzen wij u naar de woningpresentatie op de website.

Betaling

Bij Denemarken.nl betaalt u uw vakantie via IDEAL of internetbankieren. U kunt dus rustig online reserveren. Iedere internet reservering wordt door Denemarken.nl direct per e-mail bevestigd. De vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Betalingstermijnen:
Binnen 1 week na ontvangst van uw reserveringsbevestiging voldoet u 30% van de huursom.
Het restant van de huursom en evtl. extra kosten dienen uiterlijk 8 weken voor aanvang van de huurperiode te zijn voldaan.
Na ontvangst van de volledige huursom ontvangt u uw voucher (toegangsbewijs) en een gedetailleerde routebeschrijving.

Korte termijn:

Bij reservering op korte termijn, d.w.z. acht weken of korter voor aanvang van de huurperiode, dient u de gehele betaling via IDEAL, telefonisch per bank, expresgiro of spoedopdracht (internet-) (tele)bankieren te verrichten. Vermeld bij uw betaling altijd uw boekingsnummer.

Bijkomende kosten

De bijkomende kosten die u ter plaatse moet voldoen staan bij de woningpresentatie op de website vermeld onder het kopje 'Extra diensten'. Tijdens het boekproces (in boekstap 1) kunt u aangeven of u van bepaalde diensten zoals bv. het huren van bedlinnen of een kinderbedje gebruik wilt maken. De vermelde prijzen voor de bijkomende kosten zijn inclusief BTW.

(Digitale) Nieuwsbrief

- Hoe meld ik mij aan voor de Denemarken.nl nieuwsbrief?
Klik hier om u aan te melden voor de nieuwsbrief.

- Hoe meld ik mij af voor de Denemarken.nl nieuwsbrief?
Onderin uw laatst ontvangen nieuwsbrief vindt u een link naar het afmeldformulier.

Eindschoonmaak

U dient zelf de dagelijkse schoonmaak van uw vakantiehuis te verzorgen. Wij verzoeken u dringend juist ook de eindschoonmaak goed uit te voeren. Indien de verhuurder van mening is dat de eindschoonmaak niet goed gedaan is, loopt u het risico dat men u alsnog schoonmaakkosten berekent.

Bij veel huizen kunt u de eindschoonmaak tegen betaling door de eigenaar laten verzorgen.
Dit staat in de beschrijving vermeld en kunt u het beste bij aankomst in uw vakantiehuis overleggen. Indien er prijzen voor de eindschoonmaak staan vermeld, dan is dat inclusief BTW.

Enqueteformulier/Beoordeling

Met ons vakantie enquêteformulier kunt u na afloop van uw vakantie aangeven wat u van de kwaliteit van het door u gehuurde vakantiehuis vond.

Alle vakantiehuizen uit het programma van Denemarken.nl worden regelmatig opnieuw bezocht.
Uw opmerkingen (en complimenten) worden bij deze herbezoeken met de verhuurder besproken.
Met het insturen van het Vakantie Enquêteformulier zorgt u er samen met ons voor dat de kwaliteit van de Denemarken.nl vakantiehuizen ook voor toekomstige klanten gegarandeerd blijft.

Als wij in het bezit zijn van uw e-mail adres, krijgt u het Vakantie Enquête Formulier na terugkeer van uw vakantie via e-mail toegezonden. Nadat u de enquête heeft ingevuld, wordt uw beoordeling zo snel mogelijk bij het betreffende vakantiehuis op internet gepubliceerd.

Faciliteiten

Niet alle bij de woning vermelde sportfaciliteiten, zwembaden, restaurants en winkels zijn dag in dag uit, het hele jaar door geopend. Gebruik van alle faciliteiten is op eigen risico.
Denemarken.nl is niet aansprakelijk voor voorzieningen die om welke reden dan ook tijdens uw vakantie niet toegankelijk waren.

Huisdieren

Uw huisdier is bij een aantal huizen uit ons programma welkom. Bedenk dat de eigenaar verwacht dat u uw hond niet in de slaapkamer(s) laat komen. Heeft u meer dan 1 hond of kat dan overleggen wij graag voor u met de verhuurder of dit is toegestaan.

Meer informatie over op vakantie met de hond

Zorg dat u uw hond bij het uitlaten aanlijnt. De kosten voor het verblijf van uw huisdier zijn voor zover bekend bij de woningpresentatie vermeld en worden door u ter plaatse afgerekend. Worden er kosten voor een huisdier vermeld, dan is dat inclusief BTW. Houdt u er rekening mee dat er specifieke regels kunnen zijn voor het mee op vakantie nemen van huisdieren (inentingen e.d.). Voor meer informatie kunt u bij uw dierenarts terecht.

Inventaris

De inventaris van alle woningen wordt regelmatig door Denemarken.nl gecontroleerd.
In al onze woningen zijn de volgende voorzieningen tenminste aanwezig: een complete keukeninrichting inclusief koelkast, gasfornuis of elektrische kookplaten. U heeft een eigen entree, normaal sanitair, warm en koud stromend water, voldoende verwarming, elektra en voldoende dekens of dekbedden. Mits anders benoemd in de huisbeschrijving.

Voor de vraag of specifieke extra's als bijvoorbeeld een koffiezetapparaat, afwas- of wasmachine aanwezig zijn, verwijzen we u naar de woningbeschrijving. Als u tijdens uw vakantie iets mist, meldt u dit dan meteen bij de verhuurder of het sleuteladres. Hiermee voorkomt u dat een klein gemis uitgroeit tot een grote ergernis.

Kindvriendelijk

Aan de kinderen is gedacht. Voor veel huizen uit ons programma geldt dat ze in een kindvriendelijke woonomgeving staan; u kunt de kinderen met een gerust hart buiten laten spelen.
U blijft zelf verantwoordelijk voor uw (kleine) kinderen. Denk hieraan als u bijvoorbeeld een huis met zwembad of in de buurt van een rivier wilt huren.

Als u kleine kinderen heeft, raden wij u aan om specifieke vragen over de ligging of de faciliteiten contact met ons op te nemen.
Bij iedere woning geven we aan of een kinderbed aanwezig is of (tegen betaling) aangevraagd kan worden. Bedlinnen voor een kinderbed moet u altijd zelf meenemen.

Klachten en geschillen

Heeft u een klacht over de dienstverlening van Denemarken.nl?
U kunt uw klacht kenbaar maken door middel van een e-mail aan denemarken@happyhome.nl met vermelding in de onderwerpregel: klacht + onderwerp + eventueel uw boekingsnummer.

Heeft u een klacht over het vakantiehuis?
Bij een klacht over uw vakantiehuis dient u deze eerst ter plaatse te melden. Denemarken.nl streeft er immers naar deze klachten tijdens uw verblijf op te lossen.
De volledige klachtenprocedure vindt u bij Algemene Voorwaarden.

Indien volgens u een klacht niet door Novasol kan worden opgelost, kunt u een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Kijk hiervoor op de website van de geschillencommissie: www.sgc.nl.

Kwaliteitsbewaking

Uniek bij Denemarken.nl is de afdeling kwaliteitsbewaking. Deze afdeling heeft als doel om de kwaliteit en de beschrijving van de huizen optimaal te houden.

Na uw vakantie krijgt u van Denemarken.nl automatisch (indien uw e-mail adres bij ons bekend is) een digitaal enquêteformulier toegezonden. Hierin vragen wij u om uw mening over uw vakantiehuis te geven. Uw mening gebruiken we ook om de informatie op de website verder te verbeteren.

KvK nummer Novasol

Bij jullie KvK nummer staat Novasol. Hoe zit dat?

Denemarken.nl is onderdeel van Novasol AS. Dit is een internationaal bedrijf met dochterondernemingen in een aantal landen, diverse kantoren in populaire vakantiegebieden en honderden vakkundige medewerkers. De Novasol Groep kenmerkt zich door 3 principes: kwaliteit, service en betrouwbaarheid.

Maximum aantal bewoners

Het in de woningbeschrijving genoemde personenaantal is het maximaal toegestane aantal. Bewoning met meer personen is niet geoorloofd.
Als u tijdens uw vakantie vrienden wilt uitnodigen, overleg dit dan met de eigenaar of sleutelbeheerder van uw vakantiehuis.

(Algemene) Reserveringsvoorwaarden

Het is verstandig deze “kleine lettertjes” aandachtig te lezen. Zowel u als Denemarken.nl vinden hierin uw en onze rechten en plichten. Als u bij Denemarken.nl een vakantiehuis reserveert, bevestigt u met de hieronder afgedrukte voorwaarden akkoord te gaan.

1. Reserveren
1.1 U kunt telefonisch of via internet reserveren. Deze manieren van reserveren zijn voor u en Denemarken.nl bindend. Met het telefonisch of via internet vastleggen van een reserveringsopdracht worden de algemene reserveringsvoorwaarden van kracht. De opdrachtgever is hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen door hemzelf en alle medereizigers, voortvloeiend uit de reisovereenkomst.

2. Reserveringsopdracht en betaling
2.1 Iedere reserveringsopdracht wordt door Denemarken.nl bevestigd door middel van een reserveringsbevestiging.
2.2 Binnen een week na ontvangst van deze bevestiging voldoet u 30% van de huursom evenals de eventuele premie voor de annuleringsverzekering. Het restant van de huursom dient uiterlijk 8 weken voor aanvang van de huurperiode te zijn voldaan. Bij reservering binnen deze 8 weken voldoet u het te betalen bedrag per omgaande d.m.v. een internet betaling of telefonische betaling per bank.
2.3 Eventuele premie van de reisverzekering dient binnen 14 dagen na het afsluiten van de reisverzekering te zijn voldaan.
2.4 Bij reservering op korte termijn, d.w.z. 8 weken of korter voor aanvang van de huurperiode, dient u de totale reissom inclusief eventuele premie van de annuleringsverzekering en/of reisverzekering per omgaande d.m.v. een internet betaling of telefonische betaling per bank te voldoen. Ook kunt u tijdens kantooruren per kas op ons kantoor in Alkmaar betalen (pinnen is niet mogelijk).
2.5 Bij niet tijdige betaling is Denemarken.nl gerechtigd de gereserveerde accommodatie te annuleren. De annuleringsvoorwaarden zijn dan onverminderd van kracht (zie artikel 4).

3. Bedenktijd
3.1 Elke reservering (uitgezonderd reserveringen binnen 8 weken voor aanvang van de huurperiode) kunt u binnen 7 dagen, gerekend vanaf de reserveringsdatum, ongedaan maken. U kunt telefonisch of per e-mail uw annulering kenbaar maken. Maakt u gebruik van deze bedenktijd dan bent u alleen € 25,00 administratiekosten verschuldigd, welke u direct aan Denemarken.nl dient over te maken.
3.2. Bij annulering na deze 7 dagen zijn de annuleringsvoorwaarden onverminderd van kracht (zie artikel 4).

4. Annulering door huurder
4.1 Annuleringen dienen telefonisch of per e-mail aan Denemarken.nl te worden doorgegeven. Direct na ontvangst van de annulering zendt Denemarken.nl een annuleringsbevestiging/-nota.
4.2 Bij annulering binnen 7 dagen na reservering is het gestelde in artikel 3.1 van kracht.
4.3 Bij annulering na 7 dagen en tot 8 weken voor aanvang van de huurperiode, bent u 30% van de huursom verschuldigd, evenals de premie voor de eventuele annuleringsverzekering.
4.4 Bij annulering binnen 8 weken voor aanvang van de huurperiode bent u het volledig gefactureerde bedrag verschuldigd, onder aftrek van de eventuele reisverzekeringspremie.
4.5 Al betaalde gelden zullen worden verrekend en direct worden voldaan conform de annuleringsbepalingen en de annuleringsnota.
4.6 Annuleringen welke voor de annuleringsverzekering in aanmerking komen, worden behandeld conform de verzekeringsvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
4.7 Geannuleerde reserveringen kunnen niet aan derden worden overgedragen.

5. Annulering door Denemarken.nl
5.1 Indien Denemarken.nl zich door omstandigheden genoodzaakt ziet om tot annulering van de al gehuurde accommodatie over te gaan, zal hiervan direct kennis worden gegeven aan de huurder en, indien mogelijk, onder aanbieding van een passend alternatief. Bij niet aanvaarden van dit alternatief door huurder, of bij het niet kunnen aanbieden van een alternatief door Denemarken.nl, zal Denemarken.nl onmiddellijk het al door huurder betaalde bedrag terugstorten. Huurder heeft geen enig meer of ander recht dan het terugvorderen van dit bedrag.
5.2 Denemarken.nl heeft namens de verhuurder het recht een boeking te weigeren in verband met leeftijd of samenstelling van de groep. Ook kan een verhuurder in een dergelijk geval andere voorwaarden hanteren zoals bijvoorbeeld de betaling van een hogere waarborgsom.

6. Wijzigingen door de huurder
6.1 Wenst u om te boeken naar een andere accommodatie of wilt u de huurperiode wijzigen, dan is dit mogelijk tot 8 weken voor aanvang van de huurperiode van de gereserveerde accommodatie. De hieraan verbonden kosten bedragen € 25,00. Indien u later dan 8 weken voor aanvang van de huurperiode wenst om te boeken, dan wordt dit als annulering beschouwd en zijn de annuleringsvoorwaarden onverminderd van kracht (zie artikel 4).

7. Aansprakelijkheid van de huurder
7.1 Tijdens uw verblijf in de accommodatie bent u als huurder volledig aansprakelijk voor de gehuurde accommodatie, de inrichting en alle zaken welke bij het gehuurde behoren, en zal schade, veroorzaakt door uw toedoen en/ of door uw reisgenoten, huisdieren, geheel door u vergoed dienen te worden, onmiddellijk en aan de verhuurder. Ook voor eventuele bijkomende kosten, zoals elektra en dergelijke bent u als huurder volledig aansprakelijk. Denemarken.nl is gerechtigd de huurder alsnog aansprakelijk te stellen, indien de veroorzaakte schade niet, of niet naar behoren, is verrekend c.q. de ter plaatse te betalen kosten niet (geheel) door huurder zijn voldaan. Alle hieraan verbonden (incasso)kosten komen geheel voor rekening van de bij de reserveringsbevestiging genoemde huurder.
7.2 Bij de accommodatie aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn onverbrekelijk onderdeel van de huurovereenkomst en dienen daarom strikt te worden nagekomen.
7.3 Het in de accommodatiebeschrijving genoemde personenaantal is het maximaal toegestane aantal personen. Baby’s worden ook onder dit maximum aantal personen gerekend. Bewoning met meer personen dan het maximum aantal is niet geoorloofd en de eigenaar is op dat moment gerechtigd om u de toegang tot de accommodatie te weigeren. Als u tijdens uw vakantie vrienden wilt uitnodigen, overleg dit dan met de eigenaar of sleutelbeheerder van uw accommodatie, of vooraf met Denemarken.nl.
7.4 Het in de woningbeschrijving genoemde aantal huisdieren is het maximum toegestane aantal.

8. Aansprakelijkheid van Denemarken.nl
8.1 Denemarken.nl kan geen aansprakelijkheid aanvaarden voor verlies, diefstal, schade of letsel, van welke aard dan ook, berokkend aan of door huurders van door Denemarken.nl gecontracteerde accommodaties.
8.2 Kennelijke fouten of vergissingen in de beschrijving of prijzen van de door Denemarken.nl aangeboden accommodaties binden Denemarken.nl niet. Voor tussentijdse wijzigingen in gegevens, prijzen of type- of drukfouten kan Denemarken.nl geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden.
8.3 De (prijs)informatie op de website is leidend.
8.4 Denemarken.nl kan geen aansprakelijkheid natuurgeweld, natuurrampen, kernrampen, aanslagen, stakingen, geweldplegingen en het in aanraking komen met een luchtvaartuig of onderdelen daarvan.
8.5 Niet alle in de woningbeschrijving vermelde sportfaciliteiten, zwembaden, restaurants en winkels zijn dag in dag uit, het hele jaar door geopend. Denemarken.nl is niet aansprakelijk voor voorzieningen die om welke reden dan ook tijdens uw vakantie niet toegankelijk waren. In veel gevallen zijn faciliteiten zoals bijvoorbeeld een restaurant, supermarkt of bar bij een camping of vakantiepark in beheer van derden. Denemarken.nl kan geen invloed uitoefenen op de openingstijden. Gebruik van alle faciliteiten is op eigen risico. Genoemde faciliteiten en activiteiten zijn niet vanzelfsprekend kosteloos, de gehele dag geopend of het gehele jaar geopend. Door omstandigheden kunnen faciliteiten uitvallen of tijdelijk niet aanwezig zijn. U kunt hiervoor geen aanspraak maken op enige restitutie van Denemarken.nl.
8.6 Voorkeuren (preferenties) dient u gelijktijdig met de reservering op te geven. Bijvoorbeeld 2 chalets naast elkaar of dichtbij het zwembad. Voorkeuren kunnen nooit worden gegarandeerd en mogen niet als zodanig worden gehanteerd.
8.7 Het kan gebeuren dat er in de buurt van uw accommodatie wordt ‘gewerkt’. Denkt u bijvoorbeeld aan wegopbrekingen, bouwwerkzaamheden en activiteiten. U zult begrijpen dat wij voor eventuele geluidsoverlast geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden. Wij kunnen dergelijke werkzaamheden immers niet voorkomen en/of stil leggen.
8.8 Denemarken.nl is, in welk geval dan ook, maximaal aansprakelijk ten bedrage van de huursom.
8.9 Op al onze reserveringsovereenkomsten en daarop aansluitend gemaakte afspraken is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die ter zake van een overeenkomst mochten opkomen, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in Alkmaar.

9. Klachten
9.1 Ondanks onze zorgen is het mogelijk dat u een klacht heeft. Deze klacht moet ter plaatse bij de huiseigenaar of diens vertegenwoordiger worden ingediend. In ernstige gevallen, of als uw klacht ter plaatste niet naar tevredenheid wordt opgelost, dient u direct, vanuit uw vakantiebestemming, contact met Denemarken.nl op te nemen. Veelal is een redelijke, aanvaardbare oplossing mogelijk en behoudt u uw vakantieplezier.

9.2 Mocht de klacht, na ter plaatse contact met Denemarken.nl te hebben opgenomen, niet bevredigend zijn opgelost, dan moet de klacht uiterlijk binnen 2 weken na beëindiging van de huurperiode, schriftelijk (e-mail) en gemotiveerd, bij Denemarken.nl te worden ingediend. Later ingediende klachten worden niet geaccepteerd en doen een vermeend vorderingsrecht vervallen.
9.3 Het zelfstandig betrekken van een andere accommodatie dan door Denemarken.nl aangeboden, c.q. het zonder overleg met Denemarken.nl verlaten van de gehuurde accommodatie, doet alle rechten op compensatie of vergoeding teniet.
9.4 Denemarken.nl is niet ter plaatse aanwezig. Wel zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

10. Ter plaatse
10.1 De verhuur van de accommodaties van Denemarken.nl loopt van zaterdag tot zaterdag, tenzij dit in de woningbeschrijving/prijslijst anders vermeld wordt. U kunt uw accommodatie op de 1e verblijfsdag tussen 15.00 en 18.00 uur betrekken. Op de dag van vertrek verlaat u de accommodatie in principe voor 10.00 uur. In sommige gevallen kan dit afwijken. Raadpleegt u te allen tijde uw reisbescheiden voor de aankomst- en vertrektijd. In overleg met de verhuurder kunnen andere aankomst- en/ of vertrektijden wellicht mogelijk zijn, echter maak dan een goede afspraak met de verhuurder. Denemarken.nl is niet ter plaatse aanwezig.
10.2 Bijkomende kosten (zoals o.a. energie en eindschoonmaak) welke u ter plaatse dient te voldoen, staan bij de woningbeschrijving vermeld. Aangezien de heffing en de hoogte van de toeristenbelasting voortdurend in beweging is, wordt deze niet specifiek in de beschrijving van de woning genoemd. U dient er rekening mee te houden dat u ter plaatse toeristenbelasting dient te betalen. Wij adviseren u, indien de energiekosten naar verbruik afgerekend worden, de meterstanden bij aankomst en vertrek samen met de verhuurder te noteren.
10.3 Vaak bent u verplicht bij aankomst in uw vakantieverblijf een waarborgsom te betalen. Deze wordt u in de meeste gevallen bij vertrek teruggeven of - indien de verhuurder niet in staat is de inventaris in uw bijzijn te controleren - later na uw terugkomst per bank terugbetaald, eventueel na aftrek van bijvoorbeeld schoonmaakkosten, energiekosten en kosten ontstaan door breuk en/of beschadiging. Voor het buitenland is het belangrijk dat u uw IBAN en BIC code doorgeeft aan de eigenaar (of beheerder) van de accommodatie. De hoogte van de waarborgsom staat op uw reserveringsbevestiging vermeld. Denemarken.nl is niet verantwoordelijk voor terugbetaling van de waarborgsom. Dit wordt door verhuurder en huurder ter plaatste afgewikkeld. Indien gewenst kan Denemarken.nl hierbij ondersteuning verlenen in de vorm van bemiddeling.
10.4 Bij veel accommodaties kunt u ter plaatse zaken als bedlinnen en een kinderpakket huren. De mogelijkheden vindt u in de woningbeschrijving terug. Graag bij reservering aangeven als u dit wenst te reserveren. Handlinnen (handdoeken en theedoeken) en bedlinnen voor het kinderbed dient u altijd zelf mee te brengen, tenzij anders vermeld.
10.5 U dient zelf de dagelijkse schoonmaak van uw accommodatie te verzorgen. Wij verzoeken u vriendelijk maar dringend juist ook de eindschoonmaak goed uit te voeren. U zou het zelf ook vervelend vinden om in een slecht schoongemaakte accommodatie te komen. Indien de verhuurder van mening is dat de eindschoonmaak niet goed gedaan is, loopt u het risico dat men u alsnog (extra) schoonmaakkosten berekent. Bij een aantal accommodaties bent u verplicht of heeft u de keuze om de eindschoonmaak tegen betaling door de eigenaar te laten verzorgen. Dit leest u in de woningbeschrijving. Afspraken over de afrekening kunt u het beste bij aankomst in uw accommodatie maken.

© Denemarken.nl 2015

Rolstoeltoegankelijkheid

In onze woningomschrijvingen wordt niet vermeld of een woning geschikt is voor mensen die invalide zijn, slecht ter been of een andere lichamelijke beperkingen hebben. Daar de situatie voor iedere persoon verschillend is en de geschiktheid van een woning afhangt van de zwaarte en het soort van beperking gaan wij dit graag voor u na bij de verhuurder. Wij verzoeken u ons zo duidelijk mogelijk aan te geven welke beperkingen er zijn.

Schoolvakanties

Voor een actueel overzicht van de schoolvakanties voor Nederland kunt u terecht op de website van het Ministerie van Onderwijs. Voor de schoolvakanties in België kunt u terecht op de Infolijn Onderwijs.

Slapen

Onze vakantiehuizen zijn ingericht volgens de normen en waarden die in het betreffende vakantieland gelden. Zo zijn de bedden in Frankrijk, Tsjechië en Hongarije meestal 190 centimeter lang. In Tsjechië zijn de bedden vaak harder dan u thuis wellicht gewend bent.

Dekbedden kent men eigenlijk alleen in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. In alle andere vakantielanden liggen meestal dekens op de bedden.

Sterren classificatie

**
Eenvoudig ingerichte accommodatie met beperkte mate van comfort. Geselecteerd om de ligging of authentieke charme.

***
Verzorgde accommodatie met complete, gezellige inrichting.

****
Comfortabele, ruime accommodatie met complete inrichting. Soms voorzien van luxe faciliteiten zoals bijvoorbeeld een privé zwembad, sauna of (af)wasmachine.

*****
Zeer comfortabele, riante accommodatie met complete inrichting en uitstekende afwerking. Luxe faciliteiten zoals bijvoorbeeld een privé zwembad of sauna.

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Happy Home is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR.

De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.

Voorboeken

Elk jaar zien we het weer. Bepaalde huizen in ons programma zijn zo leuk dat ze al snel bezet zijn.
Dat is vervelend, vooral als je op de schoolvakanties aangewezen bent.

Wij zorgen er graag voor dat u op tijd dat ene unieke huis kunt boeken. Wilt u een periode boeken waar de beschikbaarheid en huurprijs nog niet op onze site staat? Bel ons (072 - 52 79 012) of stuur een e-mail naar denemarken@happyhome.nl met de woningcode en de gewenste periode.

Wij laten u dan direct weten of het huis beschikbaar is en voor welke prijs u het huis kunt huren.
En dan maken we natuurlijk graag de boeking voor u!

Waarborgsom

Vaak bent u verplicht bij aankomst in uw vakantieverblijf een waarborgsom te betalen. Dankzij deze waarborg kan de eigenaar een compleet en schoon vakantiehuis aanbieden. Deze wordt u bij vertrek teruggegeven of - indien de verhuurder niet in staat is de inventaris in uw bijzijn te controleren - later in Nederland per bank of postwissel terugbetaald, eventueel na aftrek van bijv. schoonmaakkosten, energiekosten en kosten ontstaan door breuk of beschadiging.

De hoogte van de waarborgsom staat bij de woningpresentatie op de website en op uw reserveringsbevestiging vermeld.

Denemarken.nl is niet verantwoordelijk voor terugbetaling van de waarborgsom.

Werk in uitvoering

Het kan gebeuren dat er in de buurt van uw vakantiewoning wordt ‘gewerkt’. Wij denken bijvoorbeeld aan wegopbrekingen, bouwwerkzaamheden en activiteiten. U zult begrijpen dat wij voor eventuele geluidsoverlast geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden. Wij kunnen dergelijke werkzaamheden immers niet stil leggen.